Low-code e-sport

Wie herinnert zich nog de eerste game die je ooit speelde? Pong, Tetris, Sonic, Mario, Fifa 96? Als je terug kijkt heb je wellicht enerzijds een nostalgisch gevoel en anderzijds ontzag voor de ontwikkeling die de game-industrie heeft gemaakt (if you care about games of course).

 

UDe ontwikkelingen die de game-industrie heeft gemaakt is op zijn zachtst gezegd indrukwekkend. Waar ik vroeger keek naar CGI directed animations lijkt het nu alsof je aan echte personen in je eigen film kijkt.Niet alleen zijn die werelden zo dichtbij elkaar gekomen, ze zijn daadwerkelijk samengevoegd. Neem echte coureurs als voorbeeld, zij gebruiken racegame zoals Project Cars of Gran Turismo als springboard en verdere training in hun race-carrière. Bijkomend voordeel is natuurlijk dat het een stuk prettiger is dat je je bolide van een paar miljoen virtueel aan gruzelementen kunt rijden :-)

 

 

Maar wat heeft dit met OutSystems te maken?


In een recente blog van OutSystems schreef het werd er geschreven over het concept “low-code” wat alleen “new-app delivery thinking” werd genoemd, naar nu een standaard is in de wijze waarop software ontwikkeling en application lifecycle management wordt gedaan.

 

Ik krijg nog steeds warme gevoelens als ik terug denk aan “vroeger”. Daarin was alles beter, mooier, maar hoe meer ik daar aan probeer vast te houden, hoe verder het van mij afraakt; de tijd gaat namelijk gewoon door.

 

Zo kun je ook vasthouden aan het idee dat applicatie ontwikkeling alleen maar door het schrijven van code gedaan kan worden. Daarin heb je meer vrijheid, meer precisie, meer…

 

Low-code vs traditional coding

 

Kijkend naar OutSystems, betekent low-code niet dat je coderen uit wilt sluiten, maar ook kan gebruiken indien noodzakelijk. Het kan je als developer juist helpen de saaie, ingewikkelde stukken voor je eenvoudiger en overzichtelijker te maken.

 

Terug naar de racesport. Traditioneel (coderen) betekent dat als je als coureur niet tevreden bent over de afstelling van de auto, dat dit de nodige tijd vraagt van je monteurs. Zij moeten aanpassingen doen van instellingen, wellicht zelfs fysieke aanpassingen aan de auto, aanpassing van configuratie en data handeling van software, etc, etc. Wat al veel werk is, nog los van of je misschien wat schade hebt gereden.

 

Met race-simulatoren is het een kwestie van instellingen die je zelf kunt doen, waarbij je veel sneller naar de juiste afstelling van je auto komt. Daar is al het harde werk al door developers gedaan en maken de complexe materie eenvoudig via opties en configuratie juist bereikbaar voor de gamer.

 

Bron: Project CARS 2 – BUILT BY DRIVERS: Chris Goodwin & McLaren 720S EPISODE 1 - YouTube.

 

Om even in die vergelijking te blijven hangen, de race sport wereld lijkt ontoegankelijk voor mij. Ik heb geen miljoenen op de bank en ook geen geld voor dure race lessen en examens. Maar de makers van Gran Turismo Sport zijn erin geslaagd dat je met je virtuele rijprestaties een fysieke racelicentie kunt behalen.

Is het ook niet zo als het gaat om app development concept? Die wereld lijkt vaak zo ontoegankelijk omdat je geen regels code kunt lezen. Maar als je begrijpt wat software ontwikkeling inhoudt, wat goede architectuur is en hoe je best-practices toepast, waarom zou je dan geen app kunnen ontwikkelen?

 

Thanks OutSystems!

 

 

 

 

Dit artikel is ook geplaatst op LinkedIn

 

 

 

 

Please reload

Recente Posts
Please reload

Bedrijf

Sectoren

Diensten

Producten

Meer

Volg ons

  • Wix Facebook page
  • Twitter Classic
  • LinkedIn Social Icon
Inforza Projecten BV
Kelvinring 44
2952 BG Alblasserdam
t: 078-6933302

Thema's